Inikah Cinta


Hidup ini indah. Indah tatkala akan sentiasa ada insan yang menyayangi kita. Kawan atau sahabat? Mereka inilah yang menangis melihat rakan-rakan kecundang di medan kehidupan. Menyokong di saat kita hampir rebah melayan perasaan. Menasihati tatkala yang lain hanya memerhati. Inilah satu daripada keajaiban dan keindahan kehidupan. Kawan tak mudah untuk di cari. Sahabat tak mudah untuk di perolehi. Kenapa? Kedua-duanya masih terperangkap dalam lamunan, ada bila senang, tiada bila susah.


Jangan di ungkap soal masa. Andai masa yang dipertaruhkan, kita semua tak akan bersama. Usia kesemuanya tidak setara. Biar lah sesaat kita diungkap sebagai kawan, selama-lamanya kita masih adalah sahabat. Baru atau lama mengenali antara satu sama lain, bukan juga satu persoalan. Andai masing-masing mengerti nilai persahabatan, setiap daripada kita semuanya ditakdirkan untuk bersahabat. Sehidup semati.


Tidak sedar, ada juga kekosongan yang ditentukan. Sedih untuk diterima. Perit untuk ditelan. Sahabat ini jualah yang berduka. Tidak adil. Dia terlalu cepat pergi buat selama-lamanya. Namun, sabar dan redha sahajalah. Kita sahabat yang tabah. Hanya satu doa kita, agar dia tenang berada di sana, di permudahkan segala urusan dengan Yang Maha Esa. Cinta sahabat kepada dia tak akan pernah putus. Kita yang masih bernyawa, teruskan hidup. Hargai kewujudan setiap daripada kita. Sementara kita masih bersama. 


Ingatlah, andai satu hari. Tidak semua daripada kita bernasib baik. Biar setinggi mana kita berjaya, sahabat ini jangan dilupa. Sahabat dan kawan ini jualah tempat kita bermula. Bagaimanapun akhirnya, tempat kita bermula inilah asasnya. Begitu juga kegagalan. Setiap daripada kita, semuanya tidak dapat lari daripada kegagalan. Jangan sesekali berputus asa. Kita pernah berjanji, biar senang atau susah, cinta sahabat ini akan sentiasa ada. CINTA ANTARA KITA. Anugerah Tuhan.


INI CERITA TENTANG CINTA KITA
JUMPA LAGI!

3 comments:

  1. oh ! i like this soo very much ...
    tetibe , sedey la pulak .
    ish ! nazerul anaz nehhhhh ...

    ReplyDelete
  2. Haihh deep sgt maksud setiap butir bicara nazrul anas ni....boleh meruntun jiwa seseorang yg membacanya(yg faham jela)=]

    ReplyDelete
  3. shazlida: ala, janganlah sedih shaz. i pernah merasai benda yang sama. biasalah, hidup.

    sang pujangga utara: thanks... hanya luahan dari hati..

    ReplyDelete

Comments