Jang Lup Lir

Semua orang termimpi-mimpi nk jadi kaya cepat. Maksud aku kaya dengan duit la. Macam-macam cara manusia nak buat untuk dapatkan duit. Satu caranya ialah dengan cara memasuki pertandingan. Pertandingan ape????? Agak-agak korang pertandingan apa??

        "Ini permainannya.....Jangan Lupa Lirik...Yeahhh, yeah, yeah"

Haaaaa!!! Korang akan dengar Aznil nyanyi macam kat atas tuh setiap minggu, hari Sabtu dan Ahad pukul 9 malam kalau korang terpacak depan TV bukak saluran ASTRO RIA. Sebab apa dia yang nyanyi? Tak kisah la sape nyanyi pon, tapi sebab dia pengacara program nih, jadi die kene gak la nyanyi. 3 bende tuh je die nyanyi, tapi muzik nak gempak.


  SAYA YAKIN BETUL ABG AZNIL, SAYA KUNCI LIRIK INI!

OK, apa yang menarik tentang program nih? Sebenarnya, aku start teruja dengan show nih da lame da. Da bermusim-bermusim da, semua aku follow. Selain daripada membantu masyarakat Malaysia supaya boleh bergelar jutawan sekelip mata, show nih juga boleh mengajar peserta-pesertanya supaya fokus dan pandai menghafal. Hafal lagu pon boleh la kan, release release tensi. Yang paling menarik, aku boleh plak terdetik dalam hati nk offer kawan-kawan aku supaya masuk game nih. Sebab apa? Sebab game nih memang sesuai untuk orang-orang yang gila karaoke macam kami. Jap, korang nk tau ke semua nih? Camni lah, korang tengok sendiri la show tuh. Baru korang boleh teruja, pas tu ikut skali nyanyi dan nervous tunggu jawapan, mengalahkan peserta dalam tv tuh. Hee!

Satu lagi, aku kire bernasib baik gak la. Nasib baik sebab aku dapat tengok peserta kedua yang menang RM100,000.00 tunai. HAAA!! Mampu??? Nama dia Putra. Nama glamornya, YOYO. Cute kan?? Peserta pertama yang menang seratus ribu tuh Nana. Cute gak orang nya. Kire diorang dua orang niyh je la top scorer untuk Jang Lup Lir setakat nih. Menarik tentang YOYO nih, kite boleh nampak keikhlasan die menyertai pertandingan nih. Dia masuk show nih sebab dia nak tolong abang ipar dia punye pembiayaan untuk rawatan dan pembedahan penyakit kanser. Memang penuh ngan emosi. Tapi betul lah orang cakap. ALLAH akan berikan rezeki setakat mana yang kita perlukan sahaja. Seratus ribu tuh aku rasa da cukup untuk dia membantu abang ipar dia tuh. Bagus lah, dia undur diri.


Ada sesiapa yang berminat nak jadi macam YOYO nih? Saya yakin betul, saya pilih kelompok ADA NAMA!
Macam style kan? hahaha :)

2 comments:

  1. Jom masuk. Hahaha. Anas jadi talian hayat.

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..talian hayat sajooo...i jadi pelampung...tibe-tibe aznil jemput remy ishak jadi artis jemputan..confirm rda kuar awal..hahaha

    ReplyDelete

Comments