Sahsiah Rupa Diri Tatkala Diri Bergelar Pelajar (Ladies Version)

Salam! Untuk kali ini, sepertimana yang dijanjikan oleh neknaz tempoh hari (padahal baru semalam), neknaz akan turut bermurah hati untuk memberikan anda tips bagaimana untuk bersahsiah rupadiri bagi anda yang bergelar perempuan ataupun ladies. Penat neknaz mencari model, akhirnya jumpa juga Miss Nab dari Kedah nih. Anda boleh ikut cara bagaimana beliau berpakaian. Tak lari daripada etika sebenar sebagai seorang pelajar ataupun to be exact mahasiswi yang berjaya lagi bergaya. Kalau tak nak ikut pon takpe, terpulang kepada anda semua. Ada neknaz kesah? OK! You go girl!

MONDAY's attire. Why not kita pakai jubah hitam nih. Korang semua tahu kan, warna hitam lebih menampakkan kita kurus. Kalau tahu, praktikkan lah.
 
 TUESDAY's attire. Tak payah nak serabai-serabai sangat. Effortless sikit, nak pergi kelas je pun.

 WEDNESDAY's attire. No komen! Love ya boot.

 THURSDAY's attire. Bosan dengan padanan warna hitam dan putih. Kembali ceria dengan mainan warna yang sentiasa membangkitkan semangat anda untuk ke kelas. (Gituuhh! Ayat nak editor majalah je)

 FRIDAY's attire. Hari Jumaat kena pakai sopan-sopan sikit. Tapi tak payah lah nak pakai jubah hari isnin tadi, memadai dengan pakai baju labuh paras lutut atau sekadar menutup bahagian belakang.

SATURDAY's attire. Free from kelas. Lepak Pavi jom! Apesal Pavi? Lepak je lah kat mana-mana korang suka. hahaha
 
 SUNDAY's attire. Bosan di hostel atau di rumah, pegi tengok movie.

 Tambah satu slot attire. Ini kalau nak pegi date ngan balak @ boyfriend @ teman lelaki. Jangan lah over pergi meronda satu shopping mall cari dress tak pun lagi over cari gown. Reuse je balik baju-baju yang kita ada dalam wardrobe. Asalkan kene tepat dan kena pada gaya. 

Finish! So, which one do u prefer? Sahsiah rupadiri universiti atau sahsiah rupa dan diri neknaz? Yang penting, kalau korang perasan, model neknaz di atas nih tak pakai makeup tebal-tebal pun. Ini penting ya, kerana semua tahu pak-guard dan kak@mak-guard @ pengawal keselamatan sangat tertarik sekiranya muka kita menarik perhatian mereka. Bagaimana muka kita boleh menarik perhatian? Sudah tentu puncanya makeup. Kadang-kadang tak salah pun, diorang nak jugak cari salah. Satu lagi, kenapa bertudung? Sebab neknaz suka gadis bertudung dan mereka masih punyai citarasa dalam berfesyen. Ala, pelajar universiti kan banyak yang pakai tudung. Itu je. Selamat mencuba! TERIMA KASIH.




 

3 comments:

  1. paling minat tuesday n wednesday attire.
    tapi kannn, bukan ari jumaat kena pakai baju kurung ke gi lecture

    ReplyDelete
  2. ye ke?? tak tau la plak sampai macam tuh. kitorang tak pun..lagipun kitorang cuti hari jumaat. hehe:)

    ReplyDelete
  3. beb, nk blog cek nab ni.
    nk follow dia.
    she's really into the fashion kannn

    ReplyDelete

Comments